Friday, November 12, 2010

Tempe wowww!

Jom layan tempe goreng.. Takde name commercial lain la eik tempe nih heheh.. Kalau nak ikutkan.. Dah biasa sangat kita ni kan dengan yang namanya 'tempe' nih.. Tapi bila dah capture.. Di upload pulak dalam blog nih.. Fuhh!!.. Nampak terlampau pulak 'aksinya' kannn.. Wowww!!!


Takde la dapat aku nak huraikan macamana hasil kejadian tempe ni.. Pssssttttt!! Aku dulu penah jadi anak seorang penjual tempe taw.. haaaaaa jangan tak tau.. Tapi yang di atas ni aku beli je..
Aku layan tempe ni dengan 'Sambal Kicap' (dalam mangkuk) yang aku import dari rumah Abah wakakaka.. 
Yang satu lagi tu lain sikit.. Itu 'Sambal Kicap Adam' diberi nama..


Bahan-bahan 'Sambal Kicap'
  • Bawang putih
  • Cili padi
  • Gula
  • Kicap
Cara-cara : Tumbuk semua bahan dan akhir sekali tuangkan kicap.


Bahan-bahan 'Sambal Kicap Adam'
  • Sos cili
  • Kicap soya
Cara-cara : Campurkan sos cili dengan kicap dan kacau.

"Mudah untuk dicuba"

No comments:

Post a Comment