Friday, August 19, 2011

Moga dapat BONUS LEBIH

Seperti saya, semua yang bekerja mesti sedang bertungkus lumus menyiapkan urusan akhir sebelum bercuti raya kan.. Ada yang tak agak-agak kan bercuti hingga minggu ke-2 raya hi3..
Bercuti raya, saya tak pasti lagi berapa lama.. Saya akan putuskan kemudian.. Perlunya sekarang menyiapkan tugasan..
Yup! Lakukanlah tanggungjawab sepantas dan seikhlasnya ye.. Badan kat tempat kerja, hati dah sampai kampung kui3..
Saya menanti bonus dalam 'tidak debar' kui3.. sebab sudah dapat clue berapa amount nya lalalalala.. Tambah jual kuih lagi.. lalalalala.. Alhamdulillah.. Syukur rezeki dari-Nya.. Kalian juga kan..???
Suri rumah apatah lagi.. Bonus berganda-ganda.. Bukan setakat baju-kasut raya.. Langsir raya.. Kabinet raya.. Dinding raya.. Mesin basuh raya.. Mesin pukul telur raya.. Oven raya.. Miss 'Dalam' pun raya raya.. Alhamdulillah.. Syukur rezeki dari-Nya.. 
Saya doakan untuk diri sendiri dan semua, moga dapat bonus lebih, Amin. Ingatkan diri untuk tidak berlebih-lebih juga..

KAMI BLOGGER PRIHATIN

 
Mungkin tidak sebesar mana bagi orang lain.. Tapi saya juga mahu berusaha membantu sekadar yang saya mampu.. Moga berkat dan diizinkan Allah melakukannya.

video

Zakat Emas

By Google

Saya tertarik dengan ingatan blog ini berkenaan bayaran zakat emas. Saya taklah ada berbungkal-bungkal atau berkilo-kilo emas hi3.. Ni yang ada pun seketui je yang entah seberapa gram saja di jari manis ku.. Itu pun bukan 'sebentuk cincin permata berlian' hik3.. Alhamdulillah.. ada juga kannn.. Hadiah dari Arwah Mak masa sekolah menengah dulu. Saya akan simpan untuk pengetahuan.. manalah tau kan.. lain kali ada rezeki emas Allah nak beri.. Amin.

*psssttt! Jawapan standard ibu beliau buat saya tersengih-sengih hik3


By Google 



By Google



By Google


Fuhhh!! Kalau macam ni punya emas.. berapalah agaknya ye zakat yang dibayar oleh pemiliknya..???