Friday, August 19, 2011

Zakat Emas

By Google

Saya tertarik dengan ingatan blog ini berkenaan bayaran zakat emas. Saya taklah ada berbungkal-bungkal atau berkilo-kilo emas hi3.. Ni yang ada pun seketui je yang entah seberapa gram saja di jari manis ku.. Itu pun bukan 'sebentuk cincin permata berlian' hik3.. Alhamdulillah.. ada juga kannn.. Hadiah dari Arwah Mak masa sekolah menengah dulu. Saya akan simpan untuk pengetahuan.. manalah tau kan.. lain kali ada rezeki emas Allah nak beri.. Amin.

*psssttt! Jawapan standard ibu beliau buat saya tersengih-sengih hik3


By Google 



By Google



By Google


Fuhhh!! Kalau macam ni punya emas.. berapalah agaknya ye zakat yang dibayar oleh pemiliknya..???

2 comments:

  1. Oeya, jawapan standard tu sangat menusuk kalbu kan...habis sentapp...hihiii

    ReplyDelete
  2. Aku Ibu Muda.. ha'ah tu la pasal hik3

    ReplyDelete