Monday, October 17, 2011

Nasi Goreng Daging


Assalamualaikum.. Selamat pagi.. Semoga kita semua sihat sejahtera dan bahagia.. Nak share juga Nasi Goreng Daging pagi minggu semalam di sini.. Boleh juga jadi idea untuk sarapan esok pagi kalian heheh.. Anak saya Adam sedikit kais-kais pagi sebab tak gemarkan daging lembu tersebut.. Alahai anak Mama yang pandai..


Bahan-bahan: Nasi, daging (rebus dahulu dengan halia, bawang putih dan garam), kucai, carrot, bawang kuning/Holland, bawang putih, lada sulah, garam dan minyak untuk menumis.

Cara-cara: Tumis bawang hingga kekuningan. Kemudian masukan daging (bersama sedikit air rebusan) dan kacau. Masukan nasi diikuti kucai dan carrot bersama lada sulah, kacau sebati dan tambahkan garam.


Semudah A B C nak buat nasi goreng.. Cuma adakalanya Encik Malas kuat sungguh pengaruhnya pada badan dan minda :D

19 comments:

  1. kaya betul nasi goreng u ni, memang tak ada langsung ciri2 M, kalu i punya nasi goreng begini, tumis cili kisar, bwg pastu msuk telur pas tu masuk nasi.. siappp!!!

    ReplyDelete
  2. Sari Yusa Ibrahim ~ Ni nasi goreng tahap 'ada banyak masa buat kerja' hihihi..
    Adaaa kaaa hari minggu 5.20 pagi dah tak mau sambung tido.. Alarm ai pun lom bangun u.. Pasal ni laaa terjadinya kesah nasi goreng ni kui3

    ReplyDelete
  3. kan...selalu gugat nafsu makan i pagi2...mencikla huhuhuhu..

    ReplyDelete
  4. sedapnya...oh jumpa dua pakar masakan di sini yaaaaa

    ReplyDelete
  5. Mrs Lurve ~ Ni laaa cayanggg namanya hik3..

    ReplyDelete
  6. zuwidah ~ eh! Kak Zu.. kita pakar makannn je laaa..
    Yang pakar nuuuuuuuu Sari Yusa Ibrahim.. terbaikkk :)

    ReplyDelete
  7. shiema sufian ~ hihi.. layannn :D

    ReplyDelete
  8. kita pakarrrrrrrrr tiruuuuuuuuuu.. hehe

    ReplyDelete
  9. Sari Yusa Ibrahim ~ Ai lah yang bapak tiruuuuuu wakakaka.. rahsia peribadi ai sudah nyata terbongkarrr..

    'bapak' errrrr.. saya baru komen disini kui3

    http://logokoko.blogspot.com/2011/10/logorithms-wordless-wednesday-18.html?ext-ref=comm-sub-email

    ReplyDelete
  10. Iffah Afeefah ~ Sama dengan anak saya, Adam.. Boleh tambahkan bahan-bahan yang awak suka ye :)

    Comeiii ;-)

    ReplyDelete
  11. Kalau dagin tuh digantikan dengan lidah lembu mesti lagi best kan? :-p


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Strawberi pelik

    [U] Proton Satria Neo menyerupai binatang apa?

    [U] Dijumpai mati di padang golf

    ReplyDelete
  12. eyryn ~ Sedap atau tak.. Makan saja sebab sendiri yang masak hihi..

    ReplyDelete
  13. logorithm ~ Oh! Best! Best! :-p

    :->

    :->

    :->

    ReplyDelete
  14. suka makan nasi goreng. hehe. suka2.

    ReplyDelete
  15. NasZ ~ Oh! Senanglah jamu awak heheh..

    ReplyDelete