Friday, April 1, 2011

Adam.. Kunyit?!!

Google Photo


Cerita mase dalam perjalanan balik fetch Adam dari Sekolah Agama petang semalam.. Sebagai emak aku sebenarnya rase bersalah pon ade..

Adam : "Ma.. you know 'kunyit'?!!..
Me     : "Tau.."
Adam : "How?!!"
Me     : "Hah! You tak tau kunyit meh?!!"
Adam : "You told me lohhh!!"
            (muke dah cam berang semacam)
Me     : "Mmmmmm.. alahhh.. yang macam ginger tapi warna kuning dalam dia.."
Adam : "Sorry.. I can't imagine.. 'serbuk kunyit'?!!
Me     : "Ok.. ok.. why do you ask me about this actually?"
            (aku sebenarnya tak tau macamana nak explain..)
Adam : "Science lohhh.."
Me     : "Oh ok.. we call Mummy can arrr?" (hi3.. aku tolak kat adik aku..)

Fuhhh!! Selamat.. MMS dari Mummy penyelamat.. Ketawa-ketawa juge.. bengang sendiri aku ni.. ermmm.. haiii lahhh kunyit.. nape lahhh ko mengketarakan kekurangan di dapur aku weiii..

Google Photo

No comments:

Post a Comment